Monday, December 13, 2010

Security oh security

Semenjak beberapa hari ini saya ada perhatikan gelagat security kita semasa melaluinya atau pantau dari jauh. Pada mulanya saya menerima aduan dari penduduk dan ahli JMB sendiri yang menyatakan security telah ditukar orang, tapi duduk pondok pengawal dan lepaskan semua kereta yang nak masuk ke dalam Sri Ixora.
Perkara ini memang benar berlaku setelah saya perhatikan sendiri dari jauh dan juga semasa melaluinya.
Mereka sepatutnya bertanya kepada pengunjung yg hendak masuk dan mendaftarkan diri dan kenderaan mereka sebelum masuk.
Untuk motosial security hanya buka untuk motor yg ada stiker sahaja. Yg tak ada sticker hendaklah di tahan dan mendaftarkan diri dan motor mereka sebelum masuk.
Mlm tadi lebih kurang pukul 10, sekumpulan budak-budak muda menunggang motor di kawasan taman. Sekirana berlaku kemalangan dan didapati motor mereka tiada sticker serta tidak berdaftar di pondok pengawal, siapa akan dipersalahkan???? JMB??? atau security???
Sepanjang bulan Nov ini saya hanya lihat security 2 siang dan 2 malam sahaja. Sesiapa yg perasan sila beri comment.

**Mungkin satu masa nanti saya akan merakamkan dgn video camera supaya lebih jelas kot...

No comments:

Post a Comment